Als u vermoedt dat er schade is aan uw aardgas- of elektriciteitsaansluiting of als u schade vaststelt (bijvoorbeeld aan de stoep) breng dan zo snel mogelijk uw netbeheerder op de hoogte. Best met een aangetekende brief en een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van de schade. Foto's helpen altijd om de schade zo nauwkeurig mogelijk in te schatten en te kunnen herstellen. We raden aan om ook meteen uw verzekeraar in te lichten.
Verdere behandeling van uw dossier en eventuele schadevergoeding
Uw netbeheerder zal nagaan of er een fout is gebeurd en indien nodig zijn verzekeraar op de hoogte brengen. U kunt een exemplaar van zijn verslag opvragen.
Als uw netbeheerder vaststelt dat de schade werd veroorzaakt door een derde zal hij u doorverwijzen naar deze derde, tenzij het over een andere netbeheerder gaat. In dat geval zal uw netbeheerder het dossier zelf verder afhandelen en u eventueel vergoeden.
Daarbij zal de netbeheerder rekening houden met de bepalingen die in het aansluitingscontract opgenomen zijn, als u, voor uw aansluiting, dergelijk contract gesloten hebt.
In geval van betwisting is de rechter hiervoor bevoegd.