Digitale meter met prepaidfunctie (vroeger budgetmeter)
Zegt uw leverancier uw contract op? En vindt u geen nieuwe commerciële leverancier? Dan wordt netbeheerder Fluvius uw sociale leverancier. Fluvius activeert dan de prepaidfunctie op uw meter. Dat kan vanop afstand gebeuren.
U betaalt dan vooraf voor energie. U weet exact hoeveel u verbruikt en betaalt. Met een digitale meter met prepaid functie kan u makkelijker uw krediet opvolgen en te herladen. U kan het Prepaid budget online opladen, maar het kan ook nog altijd met een oplaadkaart via de oplaadpunten
Uw Prepaid-saldo aanvullen kan op drie manieren:
Meer informatie over deze mogelijkheden vindt u terug op de website van Fluvius: https://prepaid.fluvius.be/prepaid-portaal/betalen
Meer informatie over de beschermingsmaatregelen voor huishoudelijke klanten vindt u via https://www.vreg.be/nl/consumentenbescherming-en-sociaal-energiebeleid en https://www.vlaanderen.be/betaal-minder-voor-energie/sociale-maatregelen-voor-energie
Heeft uw commerciële energieleverancier uw contract voor elektriciteit en/of aardgas opgezegd? Dan wordt Fluvius automatisch jouw ‘sociale leverancier’. Zo kunt u toch nog energie gebruiken. Voor elektriciteit wordt Prepaid onmiddellijk geactiveerd wanneer u klant wordt bij de sociale leverancier. Voor aardgas wordt Prepaid geactiveerd wanneer u ook bij Fluvius een betalingsachterstand hebt opgebouwd of wanneer u daar zelf voor kiest. U betaalt dan de energie die u gaat gebruiken op voorhand.
Meer info op prepaid.fluvius.be.
https://www.vreg.be/nl/mogelijkheden-digitale-meter
Meer weten? Lees meer op de pagina over consumentenbescherming en sociaal energiebeleid. Of op de pagina van Fluvius.